Een klasse-aanvaller van de vorige eeuw … – Eddy Vercammen
Dragan Dzajic, geboren in 1946, was een klasbak die hoog werd ingeschat door vriend en vijand. Hij was een linksbuiten die de “Ster” werd van Rode Ster Belgrado.
Regelmatig publiceren we artikels van eenmalige gastschrijvers. Ook zin om een artikeltje te plegen? Neem contact op met info@dewitteduivel.com en bezorg ons jouw tekst.
Dragan Dzajic, geboren in 1946, was een klasbak die hoog werd ingeschat door vriend en vijand. Hij was een linksbuiten die de “Ster” werd van Rode Ster Belgrado.
Een WK voetbal behoort een feest te zijn. Spelers en toeschouwers moeten er onbekommerd en vooral onbezwaard van kunnen genieten. Dat kan en mag niet worden bezoedeld en gegijzeld door de godvergeten wantoestanden die om heel dit WK Qatar heen hangen.
Hij had ook een knal in de linkervoet en een vrije schop binnen draaien zat ook in zijn scenario. En ondanks zijn balvaste spelwijze zag hij de ploegmaten goed staan en konden die vaak profiteren van zijn steekpasjes of voorzetten.
Nederlanders onderschatten het Belgisch voetbal niet, toch zeker niet de mensen die in het voetbal zitten. Die schatten het Belgisch voetbal naar waarde, wat er hier in de media ook soms beweerd wordt en ook hoe de Nederlandse media er weinig tot geen aandacht aan schenkt
Hier bij ons werd hij “de vlo” genoemd. Hij was slechts 1m62 groot maar dartelde van hier naar daar met zijn onnavolgbare dribbels. Zulke spelers maken ze nu niet meer.
CEO Peter Bossaert hoeft maar enkele van zijn collega’s in andere toplanden te overtuigen om de druk écht op te voeren. Desnoods met het argument dat vele van zijn supporters/klanten de huidige situatie niet over hun hart krijgen
Alleszins laten de supporters, zowel de Brusseleirs van de oudere generatie – of ze zelf nu volbloed ket of zinneke zijn- of de jongere bobo’s en eurocraten die de club ontdekten in de laatste jaren, het niet aan hun hart komen.
De vraag rijst wel of er nog veel groeimarge is voor blauw-zwart zolang er geen sterkere competitie komt van een andere club. Een BeNeLiga zou de situatie kunnen veranderen.
In Extra Time van vorige maandag verklaarden de vier analisten eensgezind dat Cercle nu wel gered is. Heel voorbarig als je het ons vraagt.
Even daarvoor stonden ze zelfs op een degradatieplaats. Toch mochten ze overgaan naar 1B. Dat is België en 1B is hier toch bijzaak, want wie van de bobo’s is geïnteresseerd in welke club daar wel of niet speelt?